ランドスケープの設計|Design of Landscape|2019/12/26
ランドスケープの設計者と話をしていて、どのように公園や公共空間を設計するのかが面白かった。2段階あって、まず複雑に絡み合った課題を整理するところからスタートする。その課題を解決する骨格をつくるのだが、これは最適解があるらしい。その上でその場所のポテンシャルをひきだすようなプランをつくっていく。その場所を何度も訪れ、土地の人と話をしたりすることによってアイデアが浮かんでくるという。しかしそれだけではダメで、土地の人も気がついていない何かをいれることが大切らしい。しかも利用シーンをさまざまと想定し、そのための設備もあらかじめ検討するのだそうだ。もちろんその場だけでなく、もっと広域での環境や生態についても考慮するらしい。何気なく利用している場所が緻密な設計に基づいているからこそ快適なのだと改めて認識した。
Talking with the landscape designer, it was interesting how to design parks and public spaces. There are two stages, and he starts by sorting out the intricately intertwined issues. He designs a skeleton that solves the problem, and he makes an optimal solution. Then he makes a plan that draws out the potential of the place. He said that ideas come to mind by visiting the place many times and talking with local people. However, it is no use alone, and it seems important to put something that the local people are not even aware of. Moreover, it is assumed that there will be various use scenes, and that facilities for that purpose will be considered in advance. Of course, not only the place but also the environment and ecology in a wider area are considered. I realized that it was comfortable because the place I used casually was based on precise design.
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